It's often just enough to be with someone. I don't need to touch them. Not even talk. A feeling passes between you both. You're not alone

Kom nyss hem från att ha firat min morfar på farsdag. Vi tröck i oss lite tårta och drack julmust, gud som jag har saknat julmust märker jag.

Imorse så blev det att bjuda pappa och mamma på kaffe när dom satt som kungar i sängen och kikade på tv, efter det så gav jag pappa presenterna från mig och Rasmus (som för övrigt nu vet om det). Han fick en handdammsugare som mamma ansåg var behövligt och tre par kallingar från man underwear. Sen for vi till Opalen och käkade en trevlig frukost tillsammans.

Har ridit idag också på BRK med Gavina. Gick super bra tills första galoppen, efter den blev hon ganska "springig" men till hennes försvar hade hon vilat i två dagar. Eller, jag red ju i Fredags men det blev ju endast ett skritt pass eftersom att marken var så frusen.

Nu så sitter jag och väntar på Elina som ska komma förbi men hon trodde det skulle ta en timme till så jag ska nog passa på att slänga mig i duschen innan. Ska nog smsa Elina och be henne ta med sig den älskade och väl kända (på denna blogg) "sex and the city" boxen så att jag håller mig vaken för klockan 12 ikväll/natt kommer älsklingen hem från sin match som dom spelat borta i Kiruna. Kan bara tänka mig hur jobbigt det måste vara att åka så långt för en enda match. Jag kan ju tycka det är jobbigt att åka till t.ex Älvsbyn om jag ska tävla i två klasser med Gavina.




Fick också en tavla idag av mina föräldrar från Dollar Store.
"Passar den i bilen Kenneth?" frågar min mamma.
"Ja, om du typ ligger ner i baksätet så kommer den att rymmas, det är jag säker på" svarar han.
Vi kilar ut till bilen efter att ha betalat tavlan och vet ni vad? Den passade inte...
Slutade med att pappa med en stort leende (skojar inte, han log verkligen) tog tavlan och insisterade om att gå hela vägen hem med en gigantisk tavla. Jag och mamma kunde ju inte låta honom gå hela vägen hem med den från stan så vi stoppade på släpet och hämtade upp honom. Tydligen hade någon som han mött på vägen frågat honom om han "var ute och vindsurfade". Om det bara hade varit jag och Lars som hade köpt tavlan och den inte skulle passa så skulle jag mest troligt lämna den eller skicka hem Lars och hämta ett släp. Aldrig skulle jag gå med en tavla i minus grader med ett leende på läpparna och en gigantisk tavla över ryggen i 40 minuter. Ibland kan man inte annat än avguda/älska min underbara pappa :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg jag kan kika in på?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0