Queen of fire

Kom precis hem från skolan och när jag satte mig i bilen så blev jag ett par byxor fattigare. Två revor med en storlek på ca 1 dm. Sen är man ju för fattig för att kunna köpa sig ett par nya. Huset var kallt som vanligt när jag kom upp på övervåningen så tog saken i egna händer och försökte göra upp eld i kaminen, minns fortfarande förra vintern då jag satt förbannad i köket och kunde inte få dom förbannade jävla vedträna till att börja brinna. Efter 30 minuter gav jag upp och precis då kommer min morfar på besök och ser hur irriterad jag är med sot över armar och händer och han frågar om jag försökt göra upp en eld, det tog honom 2 minuter och ett försök till att göra upp eld men nu ska ni få höra.. För andra gången på en vecka har jag lyckats göra upp eld utan hjälp och på första försöket.



Scout-flicka nästa!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg jag kan kika in på?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0