Varning! Halkigt för hovar

Igår så kom Stefan och slog på Gavina ett par nya skor innan jag skulle rida ut. Blev så glad att se hur jäkla fina dom blev :) Sen begav jag mig ut för att rida och mamma gick brevid pga att Gavina inte tycker om att vara själv ute, hon anser att en människa kan vara till lika bra stöd som en annan häst. Vi fick då ett tips om att inte gå den vanliga vägen eftersom att dom bygger om och har stoppat dit en plåt bro och Linda som tipsade oss tänkte att Gavina kunde bli rädd. Jag tyckte då att vi skulle rida över bron eftersom att det är bra träning samt att jag har aldrig ridit den andra vägen med henne.  När vi kommer till bron så sköter hon sig super bra men när hon kommit upp på bron så händer det någonting som gör att hon tappar greppet med bak hovarna och vi går omkull. Som tur är så far aldrig jag i marken utan hon lyckas ställa sig upp igen och visade inga tecken på att ha ont så vi fortsatte ner till BRK där jag kunde rida en toppen pass. Hon rörde sig super fint! När vi kommer hem och tvättar bort leran ser vi att hon har några små skrapsår på höger bakben men ingenting att oroa sig för :)
Tycker dom borde sätta upp en skylt för oss som inte tänker så långt. "Varning! Halkigt för hovar"

Kommentarer
Postat av: Sabina

Ajjdå! :o Tur att det gick bra för er båda! :)

2011-09-30 @ 09:47:29
URL: http://www.sabinawr.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg jag kan kika in på?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0