Försova sig på tåget mot Kiruna

När jag kom hem med tåget så skulle jag egentligen bli väckt av han som jobbade natt, det är ju så att man alltid blir det när man åker natt men jag ville vara extra säker på att jag verkligen skulle bli väckt så jag frågade mannen om han skulle kunna vara snäll och väcka mig. " Ja det gör jag" svarar han så trevligt. Klockan 07:08 vaknar jag av att tåget redan står på stationen och att det om fem minuter ska åka igen, till Kiruna. Jag kastar mig upp ur sängen, ner på golvet, tar skorna på mig fort som f**,tar väskan och mobilen och springer ut. När jag väl är ute inser jag att jag glömt min bok så jag lämnar min resväska ute på perrongen, springer in i tåget och hämtar boken. När jag väl kommer ut igen så hinner jag gå till min väska innan jag hör hur dom säger att tåget skulle lämna stationen. Fy tusan vilken tur att jag vaknade. Men hur dum får man inte vara som sket i att ställa alarm och som pricken på i:et så hade jag valt att sätta mobilen på ljudlöst vilket gjorde att jag inte vaknade av att mamma ringde för att höra var jag var. Väldigt smart.. Det är någonting jag inte kommer göra om.
 
Var ju på Lars hockey match i lördags och jag måste erkänna att skillnaden på stämningen där i jämförelse med här hemma i Boden är så sjukt stor. Jag kommer till matchen 30 minuter innan för att jag ville vara säker på att få en plats. När jag kommer dit så var det redan då smockat. Det fanns inte en enda plats som jag kunde se. Lyckades tränga in mig mellan två personer men problemet var ju då att jag inte kunde se mer än halva rinken. Efter att ha trängt mig ut från folkmassan igen så kunde jag se EN plats i fiket så snabb som en blixt var jag där. Jag tyckte det var skit bra plats med tanke på att man kunde sitta i linne och inte frysa samt att man såg hela rinken och det fanns ingen risk för att bli träffad av någon puck. När matchen börjar så får man veta att publiksiffran var hela 1492 personer!!! Kan ni fatta? Och så jämför man det med Bodens 150. Kan bara berömma Lars över hans val att byta klubb. Var så sjukt roligt att vara där och titta så jag längtar bara till nästa match jag får se.
 
Nu ska jag plugga lite och sen klockan 16:00 så ska jag till Frisyr Dam & Herr för en klippning och färgning. Ska nog bara ta bort utväxten och göra hela färgen lite "piggare". Är fortfarande lite osäker. Ska höra med Frida (min otroligt duktiga frisör) hur hon tycket att jag ska ha det.
 
Här har ni en bild på mina nya snygga skor jag fick i 1 års present av Lars.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg jag kan kika in på?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0