Jag låtsas inte

Hittade rättskunskaps boken idag, den var i min bil som var på lagning. Tur iallafall att den hann hem från lagningen så att jag har tre dagar på mig till provet. Imorgon ska jag stiga upp klockan sju fast än jag börjar 10 för att jag ska hinna plugga på dom kemiska beteckningarna till "provet" imorgon. Tycker faktiskt ändå att det är ganska skönt att stiga upp tidigt eftersom att jag hinner bli pigg innan skolan börjar. Dagen blir konstigt nog så mycket lättare med en lång stund framför tvn innan man måste göra sig i ordning.
Lyckades ju dra på mig halsfluss förra veckan, har dock inte velat gå till vårdcentralen eftersom att jag tycker det börjar kännas så töntigt att jag hela tiden är inne där för de ena och det andra. Var ju där senast för två veckor sedan för min hand och så ska jag komma dit nu *Host host* " Jag tror att jag har halsfluss". Tänk om det inte hade visat någonting. Dom skulle ju tro att jag är en sån där som hittar på mina egna sjukdomar eller vad man nu kallar det. Har iallafall känt av det sen i tisdags men jag skulle bestämt inte in på nån vårdcentral. Dock så blev det för jobbigt och gjorde för ont igår så jag var tvungen att fara in på jour centralen. Satt i väntrummet i ca 30 minuter tills hon konstaterade att jag har halsfluss. Tror jag fick det efter att jag väntade i kylan på tåget från Östersund förra helgen. Nu blir det iallafall 10 dagar av penicillin vilken innebär ingen ridning/träning. Har dock haft sånt rid-sug att jag tänker strunta i det lite smått. Kan ju inte vara så att när jag väl är hemma så får jag inte rida!? Ska rida men med mer vila så att jag inte drar på mig någonting mer. Ajja, nu ska jag ringa Lars och sen SOVA! Åh, så skönt! :)
 
Godnatt mina söta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg jag kan kika in på?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0