Kärleken som övervinner allt

Igår var det hoppning på schemat. Det första passet med Gavina och hon fick en liten bana på 7 hinder på ca 90 - 1 m. Hon skötte sig så bra. Lite på och snabb men det är väl förståeligt med tanke på att hon inte har hoppat på ca 2 månader. Hon hoppade med stor marginal och gav mig en sån himla bra känsla genom hela passet.
 
Sen var det Egnys tur och hon hoppade sin första bana med mig, dock bara på 4 hinder men det är ju en början!
Innan igår har vi endast hoppat ett räcke på 90 cm som högst, men nu gjorde vi en kort bana på 1 m. Känner hur allt bara börjar klicka bättre och bättre med oss. Så i eftermiddag blir det nog ett till hopp pass med henne och idag tänkte jag testa och se hur hon fungerar på titt hinder. Försöker vara väldigt försiktig med henne med tanke på att hon endast är 5 år. Så tror det är bättre att ta det lugnt just nu i början och inte stressa någonting, känns som om att det kan bli tvärtom och dåligt om jag stressar henne till höga höjder och svåra banor. Jag måste lära mig henne och hon måste lära sig hur jag fungerar.
 
På Lördag åker jag till Stockholm och sedan vidare till Turkiet och Alanya, så då får hon en veckas vila och återhämtning. Jag också för den delen!
 
Nu däremot bär det av mot min förra häst, Catwalk Of Eurostable's grav en bit utanför stan. Har inte varit där på 2 år, vilket enligt mig är 2 år för länge.
 
xo
 
 
 
 
 
 
  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg jag kan kika in på?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0