Unghästfasoner

Hoppade Egny i förrgår för Robert. Vi har ju lite att träna på, hon är ganska ofokuserad när det kommer andra hästar gåendes, eller då andra hästar är med och tränar. Ingenting som jag inte tror kommer kunna fixas dock, hade samma problem med Gavina när jag köpte henne för 4 år sedan.
 
Men det är som irriterande när man kommer mot ett hinder och känner att hon inte alls är med i matchen. Och istället, oavsett hur mycket ben jag tycker jag rider med, hur stabil hand och bra kontakt jag än försöker ha mellan hand och mun så går hon på sidan. Sen gör hon den endast en gång, nästa gång man styr mot då hoppar hon. Lite som om hon inte ens kollade på hindret första gången.
 
Nu har jag i alla fall anmält mig till en P&J med Egny på söndag. Tror det kan vara en bra start för oss två på tävlingsbanan där jag får se hur hon beter sig på banan när det då är många störningsmoment så som andra hästar och människor. Kommer nog gå bra, vi kommer endast rida 90 cm och jag ska helt enkelt rida med 1 kg is i magen.
 
Hur skulle ni träna er häst om den var ofokuserad som Egny är ibland?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg jag kan kika in på?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0