Helgens träning

Har ridit kurs i helgen för Jane. Hästen har skött sig väldigt bra, hon har varit avslappnad och följsam. Några små missförstånd men gick otroligt mycket bättre än sist jag tränade för Jane.
 
Det vi måste träna mer på är lydnaden på marken. För hon taxerar bra in, hoppar bra och är lugn före hinder. Problematiken ligger efter hinder / mellan hinder, speciellt på böjda spår. Efter hinder tar det lite för lång tid för mig att få tillbaka henne i en lugn galopp. Men mycket beror på att jag har svårt för att själv komma ner i sätet igen efter hinder. Försökte vara snabb sist jag hoppade vilket resulterade i att jag, med ryggproblem, knäckte till ryggen så mycket att jag nu har inflammation i mitt bäckene. Kan inte förstå att jag ändå lyckades hoppa bana idag med den smärta som jag har. Tror det kallas tjurskallighet..
 
Men jag ska nog hitta min teknik som fungerar också för mig rygg och för Gavina. Sen måste vi träna på att när jag går på ett böjt spår, som idag, så även om Gavina ser ett annat hinder som hon då börjar suga mot så ska hon inte bli irriterad och stressad när jag då svänger henne mot ett annat hinder. Hon måste som förstå att det är MIG hon ska lyssna på. Även hur gärna hon vill vara duktig och snäll, och hur gärna hon bara vill hoppa så får hon inte bli irriterad när jag "rättar" henne.
 
Hoppade iallfall en bana på 120+ med 10 hinder och tyckte vi fick ett riktigt bra flyt. Sen måste jag få tag lite mer i dom där bogarna så hon inte flyter ut. Men träning ger färdighet eller hur?
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg jag kan kika in på?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0