Lycka

Gavina gick igenom hela kollen utan problem. Helt frisk och fräsch, så nu är det dags för igångsättning.
 
2 veckor med skritt
2 veckor med skritt och trav
2 veckor med skritt, trav och galopp
 
Sen ska hon vara på banan igen och kunna ridas normalt. Känns helt underbart! Så nu gäller det endast att införskaffa sig en ny sadel till henne. Vi har beslutat att sälja vår dressyrsadel och sedan köpa en Prestige eller Butet sadel åt henne. Vår hoppsadel som vi har nu kommer jag behålla och sen köpa en fårskinnspadd till den så kan jag använda den på Egny när hon kommer. Då hon bara är 5 år så tror jag det är lika bra, hon kommer ju fortfarande växa och skaffa lite mer muskler. Tro mig, jag vet! När vi köpte Gavina växte hon 5 cm på första året. Var ingen liten 164 cm häst längre. Som tur är gillar jag stora hästar.
 
Längtar så himla mycket efter min nya lilla stjärna
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg jag kan kika in på?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0