Wiplash och förslitning i ligament...

Gårdagen kunde inte bli sämre verkligen. Åkte till sjukgymnasten och han kollade upp mitt knä som tydligen har förslitningar i ligamenten så nu blir det rehab träning på step in för det samt behandling så att jag inte ska få nå inflammatoriskt. Bad han sen kolla på min rygg som varit dålig så länge som jag kan minnas och han tog sig tiden att göra det. Jag berättade då vilka problem jag har haft och vad jag har gjort för åtgärden och han ifrågasatte direkt varför sunderbyns sjukhus endast sagt att jag har sne rygg på två ställen utan vidare undersökning. Han gjorde sedan lite koller och konstaterade att min rygg saknar den naturliga böjningen som man ska ha samt att min högra skuldra är mellan 1-2 cm högre än den vänstra. Min rörelseförmåga är sämre på höger sida samt överansträngda käkar och tinningar. Han konstaterade att jag har en typ av wiplash. Har nog inte haft så här mycket huvudvärk som jag har haft idag efter allt han gjorde igår, alla tester och skit som jag har idag. Känns nästan som träningsvärk trots att allt han gjorde var att vrida lite på nacken och trycka på muskelaturen kring nack- och bröstryggen. Nu blir det att gå till sjukgymnasten närmsta tiden för behandling av knä och rygg och träningen framöver kommer vara riktigt B, endast rehab träning några månader. Får inte rida på någon vecka för knät, inte sitta i någon annan ställning än vanlig stolsits, inte gå mer än ett trappsteg i taget, inte hoppa eller springa och helst avlasta så mycket som möjligt. Utöver det så funderar jag skarpt på att bli nunna och gå i ide just nu.. Är ni avundsjuka?!
Har varit hemma från skolan idag och kommer bli det imorgon också. Två värktabletter på raden gjorde ingenting för min huvudvärk från all spänning efter gråtandet igår. Känns lite bättre idag och vi, jag mamma och pappa, har nyss ätit en surströmmings middag med Carolina, Rasmus och Theo. Nu ska jag nog bara ligga framför  MTV med en panodil och smsa sönder mina vänner..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg jag kan kika in på?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0