Every tear is a waterfall

Hej på er.
Ska precis plugga lite samhälls men hade tänkt berätta lite om mig helg först. I fredags så for jag till Elina där vi hade taco kväll med Sara, Lina och Amandah. Var otroligt trevligt och kändes som om tiden bara flög förbi men jag var tvungen att åka hem tidigt då det väntades tidig stall morgon.

Igår så var jag som sagt på stallet och red ett super morgon pass med Gavina som förövrigt är otroligt dyr just nu ska ni veta! Vi körde mycket trav arbete och tränade på att hon skulle vara snabb på kommando och då menar jag att hon skulle vara snabb på att lyssna. Det ska inte ta 10 m innan hon gör ett avbrott. Har börjat rida på ett jaktkandar då och då för att träna upp lydnaden. Jag är ju egentligen emot skarpa bett men ibland är det nödvändigt och det skadar ju inte att hon blir bättre dagarna efter han använt det.
Efter ridningen for jag och Lars på stan och handlade upp hans presentkort på Örjans som har super rea! Det blev en skjorta, en kofta och en vanlig tröja för endast 700 kr. Allt det skulle egentligen gå på ca 1400 kr. GÅ DIT ALLA!

Blev tillslut en tur på badhuset där två riktigt härliga små killar gav mig ett rejält skratt. Dom var väl kring ca 9 år och jag hör någonting bakom mig och när jag kollar bak ser jag två killar med simglasögon på sig som simmar bakom mig och "checkar vyn", när dom sedan simmar förbi så känner jag hur den första killen nyper tag på min högra skinka och verkligen HÅLLER TAG. Den andra killen som kommer efter råkar missa och sträcker sig så mycket han bara kan under vattnet för att nå men det var förjävels, he could't make it! Just nu skrattar jag så jag håller på att dö och kunde knappt berätta för Lars som sedan frågade vilka det var och när han såg dom kunde inte heller han sluta skratta. Sen tog vi en sväng förbi BRK och kollade på Jane kursen som var och som avslut på ett helt perfekt dag så åt vi middag på Far East med familjen och några ur släkten för att fira Gustav, Linn och pappa. Beställde en blodig oxfilé med stort B på blodig som kom in som rå, skickade tillbaka och fick en well done. Äsch, var riktigt nöjd ändå! Förrätten och efterrätten var tipp-topp.

Idag har jag inte gjort lika mycket. Har endast myst i sängen med min karl och när han for på match i Kalix så for jag på handboll med mamma och pappa. Bodens damer förlorade med 20-24 om jag inte minns helt fel. Tog sen en kort sväng förbi stallet och kollade så allt var i sin ordning och tog in Gavina och nu sitter jag som sagt här vid datorn och ska plugga.

Om ni orkat läsa allt så GRATTIS!! Önska mig lycka till ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg jag kan kika in på?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0