Skratt och gråt

Hej på er.

Håller på att färdigställa psykologin som ska skickas in idag. Ska också fixa lite inför samhälls redovisningen på fredag och sen är alla redovisningar avklarade.

Har haft nationellt prov idag i matte men kan säga att det blev inte så mycket gjort som jag hade hoppats på eftersom att alla mina tankar varit på andra ställen. Fick veta igår att Lars flyttar till Brunflo, Östersund i början på augusti. Anledningen är hans hockey karriär. Så otroligt tråkigt för oss men jag försöker iallafall stötta honom fullt ut. Som jag alltid sagt, får jag ett förslag att komma till någon duktig ryttare och träna så nog fan skulle jag ta varje chans jag får!

Men nu till roligare saker. Har ridit för Robert både måndag och tisdag och ska till stallet idag kring fyra för klockan fem ska jag rida för honom igen. Kan säga att det är inte samma häst. ÄNTLIGEN har vi förstått hur man ska rida henne. Har ju alltid fått höra att vi ska ha längre tyglar på henne och inte ställa igenom henne så mycket i höger varv men då har hon alltid legat mer eller mindre i tygeln och bitit tag i bettet. Med Robert är det korta tyglar som gäller, mycket förflyttande och ledande tygeltag samt att ställa igenom henne ordentligt i båda varven och vips så har man ingenting i handen. Hon gör fina avsaktningar, igångsättningar och stretar inte emot handen. Känns så otroligt roligt att rida henne just nu så längtar verkligen efter dagens pass!

Kanske ber mamma ta något kort sen så ska ni få se vilken snygging hon är :)




Kommentarer
Postat av: amanda molander

gullig bild!

2012-05-30 @ 19:51:50
URL: http://amandamolander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg jag kan kika in på?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0