Vad borde jag göra

Sitter och funderar mycket på vad jag ska göra i framtiden med mitt liv. I april skriver jag mitt högskoleprov och sen var tanken att jag ska söka in på universitet men samtidigt kan jag inte riktigt släppa den där känslan att jag inte är redo än. Jag vill ut i världen, upptäcka saker och fortsätta ridningen. Sitter och kikar på nätet efter jobb inom hästvärlden och det finns så himla mycket som verkar kul, lovande och helt fantastiskt. Både i Sverige, Tyskland och USA.
 
Jag skulle vilja jobba på ett tillridnings/utbildnings/försäljningsstall och rida, följa på tävlingar, tävla själv och se en annan del av denna värld som vi lever i, ridsportens värld. Hittar massor av jobb som verkar roliga. Finns ett i Skåne som erbjuder boende, lön, möjlighet till att ta med häst. Man får rida, hjälpa till i stallet med deras 10 hästar, följa på tävlingar och träningar. 
 
Varför måste man bli äldre? Kan man inte bara stanna i denna ålder och ha hur lång tid som helst på sig att bestämma vad man vill göra i livet. Eller egentligen så vet jag VAD jag vill göra, frågan är bara vad jag BORDE göra..
 
 

Kommentarer
Postat av: Eli

I feel you! Håller med om att man får massa åldersnoja för att man inte vill bli äldre, nu vill man ta ut svängarna och utforska sig fram! Dessvärre hänger den där känslan av vad som förväntas av en över en och bromsar. Men jag tycker man ska kämpa emot! Gör det du VILL göra, man har hela livet sen att göra det man borde! Eller egentligen tycker jag alltid man ska göra det som vill, det viktigaste i livet är väl ändå att vara lycklig med det man gör och den man är

2014-02-07 @ 09:26:28

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg jag kan kika in på?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0