You use your words as a weapon baby

Nu undrar ni säkert.. "Tog hon jobbet?"... Det ska ni få veta nu. Det gjorde jag.... inte... Fick veta lönen och räknade fort ut lite enkel matematik som lyder såhär..
 
12h x 5 dagar + 6h på fyra veckor = 264 h i månaden.
 
3500kr / 264h = 13,25.
 
Alltså skulle min timlön ligga på 13,25 kr, och då säger jag bara, glöm din dröm. Jag jobbar inte 12h skift för den lönen hur mycket ridning jag än skulle få göra. Tyvärr men där drar jag gränsen.
 
Men har ett annat jobb på G mest troligt så nu håller vi tummar och tår på lite bättre arbetsförhållanden ♥
 
Tänkte infoga en liten löshoppningsvideo på Gavina från när vi var i Danmark och kollade på henne.
Höjden är 145 cm.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Kajza

SV. Jo, det är ju lite trisst, men samtidigt så känner jag ju själv att det faktiskt är så. Jag har lite för bråttom ibland, och nöjer mig med att stanna och stå en sekund, när jag kanske egentligen borde stanna och stå 3 sekunder, för att poletten ska trilla ner för hästen. Men jäklar i min lilla låda, vilken revansch jag har fått idag då jag både kunnat göra halt och rygga, från trav. Det kändes otroligt bra, även om det kanske inte "är så mycket att hurra för" egentligen... ;-P
Jag hade nog gjort som du... nog för att vi hästmänniskor värdesätter ridning och träning, och vet att man knappast blir rik på att jobba med hästar, men man behöver ju inte överdriva. =) Finns gott om hästjobb för den som är pigg och frisk och inte är rädd för att ta i. =)

Svar: Jag jobbar mer än gärna i stallet med stallsysslor men jag måste iallafall få en lön så jag kan överleva :) och den lönen kan jag leva med men inte för 12 h arbete om dagen 6 dagar i veckan.
Msilverplats

2014-02-11 @ 20:03:47
URL: http://kajza.horseworld.se
Postat av: Sofie

Hos vem var jobbet?

Svar: Nämner inga namn. Vill inte få dem till att framstå som dåliga då jag inte har någonting emot dom men själva jobbet var inte min tanke på ett beridar jobb :) Dom verkade snälla och har goda meriter inom hoppvärlden.
Msilverplats

2014-02-11 @ 20:16:54
URL: http://sburmans.blogg.se
Postat av: sBurman

Moget och bra beslut att inte nämna namn :D Jag hade inte ens en tanke på det (eller tänkte på det som något dåligt) då det oftast är den dealen när man jobbar i stall (har själv jobbat så en period) Man får snarare se erfarenhet som lön än pengar, tyvärr :)

Svar: Vad bra att du förstår :) Jo jag läste det på din blogg och det är ju erfarenheten jag är ute efter men eftersom jag då kommer flytta och ta med min egen häst så måste jag ha lite bättre ekonomi. Om inte annars kanske kortare pass så man kan jobba en eller två extra pass på ex. Ica :) blir så svårt att leva annars! Speciellt om man någon gång vill ta sig hem till familjen och sambon.
Msilverplats

2014-02-11 @ 21:30:36
URL: http://sburmans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg jag kan kika in på?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0