Sing for the moment

Blev en dålig uppdatering denna helg. Har haft fullt upp! 
 
Har varit en rolig helg på tävling med många duktiga ekipage. Det märks dock att det är årets första tävling, många som missar när de ska in på banan, många nedslag, avfallningar och stopp. Men så kanske det får vara såhär i början kan jag känna. Det tar ju tid innan både häst och ryttare kommer igång och kommer tillbaka i flow:et.
 
Har ridit Gavina både igår och idag och hon har varit som en DRÖM! Hon har ju haft väldigt svårt för galoppombyten men igår då satt det bara. Hon brukar antingen inte göra det alls (Nonchalera), kicka eller fatta korsgalopp. Men igår kunde jag göra 8 st efter varandra, helt korrekta. Utan att hon blev irriterad, ingen korsgalopp eller någonting. Hon var så duktig.
 
Idag så direkt när jag började galoppera så tror jag hon tänkte något i stil med "kolla mamma, jag har lärt mig någonting nytt" för baken lyfte hej vilt och hon försökte göra byten hela tiden av sig själv. Kul! 
 
Hon börjar verkligen bli super fin.
 
köpte förresten en dyon nosgrimma igår. Måste dock byta remmarna, har råkat sätta dom omlott. Snygg va?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg jag kan kika in på?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0