Vård av benskydd

Jag tänkte dela med mig lite skötselråd.
Många, även jag gjorde det, glömmer att man ska ta hand om sin utrustning. Inte bara sadel och träns utan man kan även ta hand om sina benskydd.
 
Detta är mina Veredus som jag ägt och använt konstant i 4 år.
 
Jag är väldigt noga med att ta hand om dem. 
 
Tips!
 

Tvätta rent efter användning med vatten. 
 
Använd sedan lädertvål runt om hela skyddet.
 
Bygg gärna upp ett skum vid sömmarna så att det verkligen rengörs. 
 
Torka av.
 
Ta sadelolja, en liten skvätt och smörj in skydden. Då får man en skyddande hinna mot smuts och annat. 
 
Enkelt och skydden håller sig fräscha!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg jag kan kika in på?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0