Konstruktiv kritik, extra hård när man bedömer sig själv?

Tidig morgon i stallet med morgonjour och ett ridpass på BRK med mamma. 
Vi började med lite flyttningar sen samlad galopp, galoppombyten och avslutade med hoppning.
Gick ganska bra ändå. Började med att hoppa ner mot kortsidan men kände att jag inte riktigt fick fram henne som jag önskade så beslutade mig då att gå på hindret från andra hållet upp mot C då vi fick mer avstrånd mot nästa kortsida då och det kändes mycket bättre. Hon backade inte tillbaka på samma vis som när jag red från andra hållet. Avslutade med att hoppa 140 cm med henne och vi fick ett riktigt bra språng.
 
Jag brukar alltid filma när jag hoppar för jag anser att man utvecklas bäst själv när man har möjligheten att kolla på sin egen sits, takt och vad hästen gör. Då kan man vara lite extra självkritisk och sen förbättra det man själv anser måste förbättras. Vad anser ni? Brukar ni filma när ni rider? Och vad är anledningen till att ni filmar? För min del så filmar jag mestadels så att jag själv kan utvecklas på egen hand. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg jag kan kika in på?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0