Dagens pass

Vaknar upp och är så himla förkyld. Lite lätt feber, nyser, hostar och är bara allmänt seg och en rejäl huvudvärk.
Usch! Tänkte först låta båda damerna vila eftersom att jag inte vill bli ännu mer sjuk när jag åker till Stockholm imorgon och Turkiet på söndag, men efter en god lunch på Norrigården och lite vila så bestämde jag mig för att ändå sitta upp på Egny, är så glad att jag gjorde det. Hon är så duktig! Hoppade en oxer på 1 m med henne och hon sköter sig så bra. Hon börjar komma mer och mer till den där hästen jag vill ha. I början tyckte jag att hon var lite för slö. Gick inte ens att hålla igång galoppen efter hinder, men med lite träning och sammarbete så är hon nu helt underbar.
Behöver inte längre gasa efter hinder eller mot hinder, är bara att sitta och njuta av åkturen, självklart jobba också, vilket alla ryttare vet så är det ju inte bara att sitta och åka men jag tror ni förstår vad jag menar när jag säger så.
 
Tror detta kommer bli så bra i slutändan. Och direkt efter min semester blir det jobb för båda damerna så vi får en säsong i slutet av sommaren.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg jag kan kika in på?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0