Så snabbt det kan hända

Att saker kan hända så snabbt är makalöst. Gavina som är så duktig och i stort sätt själv lastad fick för två dagar sen ett frispel på vägen ur bussen. Jag har en B-korts umebuss, när man fäller ner rampen har man två dörrar som förs åt sidan, en på vardera sida av rampen, sen en extra liten tak del, svårt att förklara. 
 
Jag hann inte fälla upp takluckan, hon kastar ut huvudet och "fastnar".. Ni hästmänniskor vet att när en häst känner sig stressad så agerar dom Impulsivt. Gavina hoppar fram och får båda fram mellan sido dörrarna och rampen. För mig var det bara att backa och försöka lugna. Hon sliter i panik för att ta sig lös. Halkar, ligger ner och på sida försöker att ta sig lös. Tillslut lyckas hon ! Utrymmet mellan rampen och sido dörrarna är kanske 1-2 dm brett.
 
Trodde ett ben skulle vara av men nej, skrubb sår , några få lösa hudbitar som inte ens behöver sys, och en sko lös, ena sporren var klyvd, andra helt borta. 4 dagar i box sen ytterligare 6 dagar vila och sen kommer hon vara helt ok igen. 
 
När sådant händer inser man hur snabbt det kan hända. En enda liten olycka hos en annars så skötsam häst att transportera.. 
 
Älskar henne så! 
Tjejen som bara vill ha kärlek ❤️
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg jag kan kika in på?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0