Bara att ta nya tag och lita på morgondagen

Torkade bort tårarna och for till stallet för en lektion för Robert. Idag skulle jag testa hoppa på hack, gick ändå bättre än sist men problemet ligger fortfarande i att hon blir för låg i formen och jag får inte upp henne. Förr så kom de till den punkten att hon stannade för att hon inte såg hindret, nu fick jag upp henne lite mer men inte nog, hon gick i botten några gånger och drog med sig bommarna. 
 
Vi bestämde oss iallafall för att ditcha det i hoppningen men ändå inte helt sluta rida på det. Som Robert sa, med det får jag träna min egen inverkan på hästen med kroppen mer. Alltså använda mer ben och säte när jag rider. Sen trivs ju hon så bra på det! 
 
Red iallafall en liten bana på 110-120 cm och det gick ändå bra men jobba fick jag 😉
 
Har även tagit en bild på mina tyglar idag då det var en tjej som skrev att hon hade problem med att tyglarna for ur handen. Jag hade samma problem men så fick jag dessa i julklapp! Helt underbara för ett bra fäste. 
 
Över i bild är vanliga tyglar och under är mina med extra stora "pluppar". (Egentligen är de hopptyglar men rider alltid med dom)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg jag kan kika in på?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0