Free like a bird

Hej ni tappra läsare. Ska skärpa mig nu och börja skriva lite mer, tänker på det varje dag och har varje dag något att skriva som jag kommer på men glömmer som av mig någonstans på vägen. 
 
Tävlade i söndags med Gavina i 110 cm klassen på BRK och det gick riktigt bra. Kom placerad på en 4e plats. Har varit lite små sjuk hela förra veckan och när jag satt på framridningen så slog det bara till. Fick halsbränna, svettades som en galning, nästäppa och blev anfådd direkt. Tror det var nervositeten, lite sömn och ansträngningen som triggade igång förkylningen för sedan tävlingen har jag varit stört sjuk. Febrig, hostar slem och snorar som en galning. Fräscht, jag vet.. 
Bestämde mig iallafall ganska så fort för att bara ställa mig i lättsits, hålla en stadig hand och proa henne genom banan istället för att göra en fight med henne då hon var ganska pigg. Om jag skulle börja fightas med henne skulle jag aldrig ha orkat med en hel bana. 
 
Hon kändes iallafall bra, lite pigg men väldigt följsam och lätt att få igenom banan. Hon snuddade i hinder nr 2 men sen var hon inte i ett enda hinder.
 
I omhoppningen så satsade jag på en bra tid och red på ca 30,7 sek, hon som kom tvåa tror jag red på 30,4. Dock så när jag red mot hinder nr 3 i omhoppningen så skulle jag ta en genväg mellan två hinder och Gavina sög mot heeelt fel hinder så var tvungen att ta stopp på henne, trodde aldrig jag skulle bli placerad då med tanke på att man förlorar massor med tid. Men är hur som helt OTROLIGT nöjd med Gavina och hon är värd massor! ♥
 
 
 
Har klippt mig också. Hade så slitet hår så tänkte att nu ska det få en nystart.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg jag kan kika in på?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0