Lite om mig själv

Har varit så där utomordentligt dålig igen på att skriva inlägg. Fy på mig!
 
Gick i alla fall in nu och såg att jag fått en ganska nylig kommentar av "Linda", som önskar att jag ska berätta lite om mig själv. Det kan jag gärna göra Linda!
 
Jag är 20 år gammal, eller ung, beror på hur man ser det. Bor i Boden högt upp i norr med två egna hästar. Ett sto f. 2004 från Danmark, ett Zangersheide sto. Samt ett sto f. 2009 från Nederländerna, ett kwpn sto.
 
Jag har ridit sedan jag gick på dagis och har alltid haft ett brinnande intresse för hästar och hoppning. Tjatade och gnatade på mamma och pappa om att få egen häst redan då, men först när jag var 13 år fick jag min första egna häst. Ett sto f. 1996. Liten dam på 158 cm med okänd härstamning men otroligt mycket motor och hopp. Hon hette Catwalk of Eurostable.
 
 
Tyvärr så hade hon många skador så som spatt, kronisk kotledsinflammation, upphakningar och pålagringar som säljaren av någon anledning inte ansåg var viktiga att nämna. Vi gjorde allt vi kunde men tyvärr var det för sent.
 
Resan gick då till Danmark där jag provred 15 hästar och hittade Gavina Alfarvad Z, ett sto på då 6 år och 169 cm som var helt underbar. Inte den mest utbildade i mängden men med ett hjärta stort som solen. Hon är fortfarande här med mig. Vi har tillsammans tävlat 125 cm med placering samt många fina placeringar i 120 och snart är det dags för 130 debuten.
 
 
Nyss köpte jag även Egny, mitt 5 åriga sto på 164 cm, som jag startat 1,05 med och fått några fina felfria rundor. Men hon är väldigt grön. Kunde inte ens skänkelvikning när jag fick henne. Men ser henne som ett stort framtidslöfte.
 
 
Resan har dock inte varit så enkel. För ca 1,5 år sedan åkte jag av Gavina. Inte den värsta avfallningen men det gav mig otroligt dåligt självförtroende. Från att ha hoppat 120 utan problem så grät jag när jag kom mot ett hinder på 50 cm.
Tur är det väl då att jag är otroligt tjurskallig och vägrar ge upp! Tog mitt pick och pack och åkte ner till Hannah Åkerblom, en ryttare som nu ligger på topp 20 listan i Sverige. Stannade där i 1 månad med Gavina och tränade för fullt. Självförtroendet kom tillbaka men fortfarande så har jag mina dalar.
 
Det jag har svårast för är när jag kommer mot ett hinder och känner att jag blir osäker på avståndet, istället för att rida och hålla igång galoppen bromsar jag och ibland även fegar ur och vänder bort hästarna. Det är någonting som jag fortfarande tränar på hela tiden.
 
Jag satsar på denna sport och tanken är väl att flyttlasset med två hästar ska börja rulla inom snar framtid.
 
Jag tränar kontinuerligt för Robert Johansson och har även ett "eget" stall på hans gård där jag har mina hästar. Utöver det så studerar jag till lärare på LTU med inriktning ämneslärare gymnasium historia och samhälls.
 
Är 163 cm lång och väger 57 kg.. Här tog det slut på fantasi som ni kanske märker. Vill ni veta något mer så lämna gärna en kommentar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg jag kan kika in på?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0